Kiinan laserleikkauskoneiden markkinoiden kysyntä saavuttaa yli 10 miljardia yuania kymmenessä vuodessa

Laserista on tullut ihmiskunnan toinen merkittävä keksintö 1900-luvulta lähtien atomienergian, tietokoneen ja puolijohteiden jälkeen. Sitä kutsutaan "nopeimmaksi veitseksi", "tarkimmaksi viivaimeksi" ja "kirkkaimmaksi valoksi". Laservalmistusteknologian nopeasta kehityksestä huolimatta kotimaisen ja kansainvälisen edistyneen laserteknologian välillä on edelleen suuri kuilu.

Vuonna 2018 Kiina ja muu maailmalaserleikkauskoneMarkkinasyvyystutkimusraportti osoittaa, että laserteollisuuden nopeasta kehityksestä huolimatta huippuluokan lasertuotteita valmistavat edelleen monikansalliset yritykset Yhdysvalloissa, Japanissa ja Saksassa. Otetaan esimerkiksi pienten ja keskisuurten tehoisten leikkauskoneiden markkinat. Kiinan keskisuurten ja pienten tehojen laserleikkauslaitteiden teollisuus on vielä kasvunsa alkuvaiheessa. Kotimaisia ​​laserlaitteita valmistavia yrityksiä, joiden vuotuinen myyntitulo ylittää 100 miljoonaa yuania, ei ole paljon. Päämarkkinoita hallitsevat neljä yritystä, Han's Laser,Kultainen laser, Boye-laser, Kaitian-teknologia.

Kotimaisten pienten ja keskisuurten tehoisten leikkauskoneiden valmistajien osuusKotimaisten pienten ja keskisuurten teholeikkauskoneiden valmistajien osuus (yksikkö: %)

LaserleikkauskoneKäyttää työkappaleeseen kohdistettua suuritehoista sädettä saavuttaakseen 106–109 W/cm2:n laserin tehotiheyden pisteen polttopisteessä, mikä voi tuottaa paikallisen, jopa 1000 °C:n tai korkeamman lämpötilan ja työkappaleen välittömän höyrystymisen. Sitten se yhdistetään apukaasuun höyrystyneen metallin puhaltamiseksi ja pienen reiän leikkaamiseksi työkappaleeseen. CNC-konepeti liikkuu ja lukemattomat reiät yhdistyvät kohdemuotoon. Koska laserleikkaustaajuus on erittäin korkea, jokaisen pienen reiän yhdistyminen on erittäin sujuvaa ja leikattu tuote on hyvässä kunnossa. Joten nyt analysoimme laserleikkauskoneiden markkinoiden kokoa tuotemerkkien kilpailun perusteella.

1. Bränditarpeiden eriyttäminen

TarkoituskuitulaserleikkauskoneBrändin erottaminen tarkoittaa tuotteen keskeisen edun ja yksilöllisen eron muuttamista brändiksi ja kohdeasiakkaan yksilöllisten tarpeiden täyttämistä. MenestyvälaserleikkauskoneBrändillä on yksi erottava ominaisuus, joka erottaa sen muista kilpailijoista, ja sitten se yhdistää brändin erot asiakkaan psykologisiin tarpeisiin johdonmukaisella tavalla. Tällä tavoin brändin positionointitieto välittyy tarkasti markkinoille ja saavuttaa suotuisan aseman potentiaalisten asiakkaiden keskuudessa. Tarkoituksena on luoda ja kehittää tiettyjä ominaisuuksia omille laserleikkauskonetuotteille, antaa niille rikas persoonallisuus ja luoda ainutlaatuinen markkinakuva, joka erottaa ne muista kilpailijoista ja määrittää tehokkaasti tuotteen neutraalin aseman asiakkaan mielessä. Laserleikkauskoneyritysten ja -tuotteiden homogeenisuuden lisääntyessä markkinoille ilmestyy yhä enemmän samankaltaisia ​​tuotteita ja kilpailu on kovempaa. Läpimurron tekemiseksi yritysten on valittava oma brändin positionointistrategiansa todellisten tarpeiden perusteella ja löydettävä sitten oikea markkina-asema yritykselleen ja tuotteilleen.

2. Aseta brändin laatu etusijalle

Laserleikkauskonebrändin tunnettuus ja asiakkaiden ylistys johtuu sen erinomaisesta laadusta ja täydellisestä palvelusta, jotka ovat brändin perusta. Ilman erinomaisen laadun ja täydellisen palvelun takeita asiakkaat hylkäävät jopa parhaan brändin. Markkinoilla brändin käsitys osoittaa, ostaako asiakas saman brändin laserleikkauskoneen uudelleen vai suositteleeko sitä muille. Tuotteen laadun ja palvelun parantaminen on edellytys brändin edistämiselle, ja se liittyy suoraan siihen, voiko siitä tulla todellinen ja kuuluisa brändi.

Vuonna 2016 rakennuskoneiden markkinakysyntä Kiinassa nousi 300 miljardiin yuaniin. Suurikokoiset paksut metallilevytlaserleikkauskoneeton laajalti käytetty Kiinan rakennuskoneteollisuudessa. Maailmanlaajuisen laservalmistusteknologian nopean kehityksen myötä Kiinan ja kansainvälisen laserteknologian tason välinen kuilu on kasvanut, ja lähes kaikki huippuluokan laserkäsittelylaitteet ovat riippuvaisia ​​tuonnista, minkä seurauksena ulkomaisten laservalmistuslaitteiden markkinaosuus on jopa 70 %. Näiden tehokkaiden laserleikkausjärjestelmien markkinakysynnän Kiinassa odotetaan seuraavan 10 vuoden aikana nousevan yli 10 miljardiin yuaniin.

(Lähde: China Reporting Hall)

Aiheeseen liittyvät tuotteet

Jätä viestisi:

WhatsApp +8615871714482